Budapesten nyílik Magyarország első, a Hilton Garden Inn lánchoz tartozó szállodája Hilton Garden Inn Budapest City Centre néven

A Hilton, a világ első globális szállodavállalata ma, a vállalat történetének legdinamikusabb éve során ünnepeli 100. születésnapját. A szállodalánc, amely elsőként vezette be a légkondicionálók használatát a lobbikban, helyezett el televíziókat szobáiban, használt számítógépes foglalási rendszert és még a piña colada-t is megalkotta, most 113 országban és területen több mint 5700 hotel üzemeltetése mellett még egy új egységgel is bővíti portfólióját.

 “Örülök, hogy hamarosan megnyitjuk az első Hilton Garden Inn szállodát Budapesten szinte egyidőben a Hilton 100. születésnapjával.” – mondta Manuela K. Brode, a Hilton Garden Inn Budapest City Centre szállodaigazgatója. “Az új hotel Budapest pezsgő belvárosában található, és nagy örömünkre szolgál, hogy hamarosan a Hilton Garden Inn élményt élvezhetik vendégeink, akik ebbe az örökké érdekes, számos lélegzetelállító látnivalót, kulturális-, ínycsiklandozó gasztronómiai- és nyüzsgő éjszakai életet kínáló európai fővárosba látogatnak.” – tette hozzá.

 Az új szálloda rövid sétára lesz a híres Andrássy úti üzletektől és a legfontosabb látnivalóktól, a Magyar Állami Operaháztól, a Szent István Bazilikától, a Parlamenttől és a Lánchídtól. A szállodában 214 vendégszoba, egy étterem, egy bár és könnyen átalakítható rendezvénytermek beépített audiovizuális eszközökkel állnak rendelkezésre.

 A Hilton története 1919. május 31-én kezdődött, amikor Conrad Hilton Texasba utazott, hogy megvásároljon egy bankot. Amikor az üzlet kútba esett, Hilton vállalkozói kedve nem csökkent, hanem inkább megvette azt a szállodát, amelyben vendégeskedett. Könnyebb és nehezebb időszakokat is megélve, Hilton folyamatosan újabb szállodákat adott a lánchoz. Az 1950-es évek elejére Hilton megalapította az első országos hotelláncot az Egyesült Államokban, megnyitotta az USA kontinentális területein kívüli első szállodáját, az ikonikus Hilton Caribe-ot Puerto Ricoban, terjeszkedett a tengerentúlon: a Hotel Istanbul volt a II. világháború után az első újonnan épített szálloda Európában; és ő volt az első szállodatulajdonos, aki a TIME magazin címlapján szerepelt.

Rövidesen a Hilton szállodalánc az egész világot behálózta, és innovatív, a modern szállodaipart megteremtő szolgáltatásokat vezettek be. Ezek közé tartozik a ma már megszokott szobaszervíz, a központi foglalási rendszer, a reptéri szállodák és az igen kedvelt minibár.